Stránky

středa 14. listopadu 2018

Titulka u svetru Avion (Katrin Schneider) z příze Titus od Baa Ram Ewe

Mám velkou radost, že si Katrin Schneider vybrala fotky mého svetru Avion z příze Titus na titulní stránku svetru na Ravelry!

https://www.ravelry.com/patterns/library/avion



Svetr je upleten z příze Titus od společnosti Baa Ram Ewe. Na přízi jsem narazila v Berlíně. Ve frontě na festival vlny "Berlin Knits" jsem narazila na dvě milé Němky, které mě neopustily ani přes moji hrozivou němčinu :-) (jedna z nich neuměla anglicky a tak jsem opravdu tahala dávno zapomenutý germánský jazyk až z paty :D). Nejprvě mě i s těhotenským břichem donutily sprintovat ke stánku La Bien Aimée, abychom o nic nepřišly. Pak jsme se pořád potkávaly, povídaly, smály a zase rozcházely, až mi jedna ukázala, že si koupila Titus na svetr a že to je teda něco. Na první pohled mě zaujal krásný matný lesk příze a její jemnost. Není to měkkost a poddajnost merina. Titus je jemný úplně jiným způsobem. Složením je 70% vlna (50% Wensledayle, 20% Bluefaced Leicester) a 30% britská alpaka. Příze je vyráběna v Yorkshire, v kraji silně spjatém s přízemi a jejich výrobou. Pojmenovaná je po siru jménem Titus Salt, místním filantropovi.
Chtěla jsem z ní uplést svetr, protože jen na něm opravdu vyzkoušíte, jak se příze chová: jestli se nošením vytahuje, zda při delším nošení kouše nebo ne, jak žmolkuje, jak hřeje. Vybrala jsem barvu, která se bude hodit ke všemu a z Avionu se stal svetr, který nosím opravdu denně. Dle mého názoru jsem si materiál lépe vybrat nemohla.





2 komentáře: