Stránky

pátek 10. listopadu 2017

So Close - podzimní KAL od Joji Locatelli

Šátek So Close jsem chtěla plést už dávno, a proto jsem jej vybrala jako projekt pro podzimní KAL od Joji.
Jsem z něj nadšená. Pletení tohoto šátku byla radost. Prostřední čtverec se pletl tak, že se po obou stranách rovnoměrně přidávala oka, až do pravoúhlého trojúhelníku a pak zase ubírala, až vznikl čtverec. Potom jsem kolem okraje nabrala oka a pletla krajku. Každá její řada měla díky tomu přes šest set ok (600!!!!) :-).
Dlouho se mi nestalo, že bych se od nějakého projektu nemohla tak moc odtrhnout jako od tohoto šátku. Jediná věc, která mě nebavila byly nopky v krajkové části. Spousta pletařek je pletla jen ve dvou řadách místo ve čtyřech, ale tento ústupek jsem výsledku udělat nechtěla.

Pletla jsem na jehlicích č. 4,5 mm z šedých klubíček Baby Merino odstín 22 od Dropsu (6ks), které už mi doma nějakou dobu ležely, doplněných jedním klubíčkem Manos del Uruguay Silk Blend v odstínu Citric. Z obou mi zbylo maličko. Aby mi vyšel Silk Blend, musela jsem ještě vypárat kus vzorku, který jsem dělala na svetr Manzanilla, také od Joji. Takže žádné zbytky. Tak to mám ráda :-).

Moc se mi líbí myšlenka tohoto projektu. Je to dětská deka, ale dokud se miminko nenarodí, slouží jako šál pro maminku. Šátek je tak velký, že se opravdu dá použít i jako deka třeba přes záda.


Velmi mě zaujalo, že středové vlnky se pletly jen vroubkem a vlnění dodalo až tvarování krajky. Joji je opravdu geniální. Proto bych znovu dodala, že tento projekt byl opravdu velmi zábavný na pletení.


Šátek So close jsem si hrdě vzala i na berlínský workshop s Joji. Se stejným nápadem jsem nebyla zdaleka jediná. Téměř všechny účastnice měly na sobě něco od ní :-D.



2 komentáře: