Stránky

čtvrtek 1. srpna 2019

Sockhead Slouch Hat

Tento projekt jsem začala z prostého důvodu: potřebovala jsem čepici na každodenní nošení, která mi půjde k mému nejpoužívanějšímu šátku - Dotted Rays od Stephena Westa. Ke kabátu jsem v zimě nebrala žádný jiný. Chtěla jsem také využít zbytek příze Merino Singles od La Bien Aimée. V Berlíně na Berlin Knits jsem pořídila ještě jedno klubíčko této příze v podobném, ale trochu tmavším odstínu. Řekla jsem si, že se pokusím o jemný fade (přechod barev). Výrazné přechody se mi nelíbí. Jsem spíše jednobarevný nebo melírový tip, ale i tak mě moc lákalo to zkusit.


Začala jsem nestrategicky tmavší barvou. Nestrategicky proto, že jsem chtěla spotřebovat tu světlejší a tmavší to jen "šmrncnout". Důvodem je, že mi jde lépe k barvě pleti, proto je lepší ji mít u obličeje. Už tradičně jsem udělala dvojitý lem. Při síle příze "fingering" se hodí, když je pokrývka hlavy přes uši teplejší.


Můj šátek Dotted Rays má zrzavé pruhy, ze kterých mi zbyl kousek Fina (odstín Rust). Chěla jsme jí tam dostat trošku víc, tak jsem jednou za čas připletla pár ok zrzavou přízí a metodou fair isle (zaplétáním dvou barev).  Při přechodu na světlejší přízi jsem zrzavou přidávala ještě o trošku víc, protože zrzavé obsahuje méně.



Co?: Sockhead Slouch Hat od Kelly McClure
Z čeho? La Bien Aiméé Merino Singles a Manos del Uruguay Fino
Jehlice: 2,5 mm a 3 mm

Odkaz na projekt na ravelry zde.


Návod mohu doporučit na jakoukoli tenší čepici. Je to odpočinkové cestovní a společenské pletení. Hodí se taky na využití toho jednoho suvenýrního klubíčka nádherné ponožkovky, které je na ponožky trochu škoda, ale zároveň je jen jedno a nevíte co s ním.
Po dokončení jsem zhodnotila, že mi ty přechody barev zas tak nejdou a budu se raději konzervativně držet svých "jednobarevných barev" :-).





Žádné komentáře:

Okomentovat