Stránky

sobota 10. srpna 2019

Léto - skvělý čas na dokončení restů

Nemám ráda moc rozpletených projektů. Vyhovuje mi mít tak tři až čtyři: něco složitějšího a trochu výzvu, něco bezduchého ke čtení nebo filmu a něco menšího na cesty s sebou. Když toho mám víc, mám pocit nedokončené práce a u jednotlivých projektů začínám ztrácet nit.

Rozhodla jsem se tedy přes léto se vším rozdělaným zatočit a na novou pletací sezónu nahodit s čistým štítem (ano, podzim vnímám jako začátek nové pletací sezóny, i když by bylo asi chytřejší tak vnímat už léto :-)).

Prvním dokončeným projektem byl svetřík pro mého novorozeného synovce Tiriltunge Newborn Onesie. Původní návod je na bodýčko, které má na sobě jemnou krajku.


Rozhodla jsem se pro přízi Manos del Uruguay Alegría. Tím, že je to ponožkovka s nylonem, vydrží i praní v pračce, což se na provoz s miminkem hodí. Při nahazování jsem ještě nevěděla, jestli miminko bude chlapeček nebo holčička. Vybrala jsem proto neutrální jarně zelený odstín Spirulina. Pro případ chlapečka jsem se rozhodla vynechat krajkový vzor a uplést jen svetřík bez zapínání dole.
Termín byl šibeniční. Rukávy jsem pletla ve vlaku cestou za miminkem, které se narodilo o týden dřív. Nakonec jsem to ale stihla. Fotky jsou proto trochu nic moc.


Dalším rozpleteným a nedávno dokončeným projektem jsou hladké ponožky z Manos del Uruguay Alegría GRANDE v odstínu Peach and Chia. Už jsem je jednou pletla jako dárek pro moji babičku, ale tak se mi líbily, že jsem jedny "potřebovala" i pro sebe.


Třetím dokončeným projektem je svetr Understated od Joji Locatelli z příze Winterburn DK (Baa Ram Ewe). Svetr už mám hotový. Zbývá už jen s láskou nosit. Zatím jsem nadšená jak z příze, tak z návodu. Více ale později v samostatném článku.


Posledním restem letošních prázdnin je šátek Texture Time od Stephena Westa, který pletu už od října a je to takový výplňový projekt, když není nic dalšího. Začalo mě štvát, že ho pletu už moc dlouho. Musím dokončit, ať mám čistý stůl. Pocity to nejsou ideální ani zenové, ale tak to zkrátka je :-). Navíc to bude můj adventní šál, jak jsem jej plánovala už loni.


Jsem zvědavá, jak vyřeším těch asi 600 konců (to je ironicky nadnesené, ale bojím se, že nedaleko od pravdy). Ale to je hudba budoucnosti, vždyť mám ještě celý srpen :-).

A jak to máte vy? Máte rádi velký výběr z rozpletených projektů nebo jen jeden či dva? Budu moc ráda za Vaše komentáře na toto téma :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat