Stránky

sobota 7. listopadu 2020

Coral top

Návod na Coral Top od Helgy Isager byl vůbec první návod, který jsem si koupila na ravelry.com. Léto prostě svádí k pletení něco lehčího. Tehdy jsem jej začala a nedopletla. Vrátila jsem se k němu až letos na jaře, když jsem v pražském Woolpointu koupila dvě přadena Malabriga Susurro. Složení této příze je hedvábí/vlna/len, což mě moc lákalo od první chvíle, kdy jsem se o ní dověděla. Název Susurro (španělsky "šepot") se také moc povedl. Je to nádherná jednonitka s matným leskem po hedvábí. Já jsem vybrala odstín Frank Ochre v nádherné studené zlaté barvě.

O hedvábných přízích nebo s podílem hedvábí se ví, že se časem vytahují. U Coralu bylo velmi těžké odhadnout, jak bude vzorek. Ten je tam totiž uveden na tělo topu. Pro to, jak bude top sedět je ale zásadní rozměr "límce", ze kterého se následně naberou oka, která toto tělo tvoří. Na tento límec počet ok vzorku uveden není. Je tam doporučená velikost jehlic a vybrat si můžete pouze ze dvou velikostí topu. 

Abych to zkrátila - Já jsem vybrala tu menší velikost a pletla jsem na 3 mm jehlicích. Tělo potom na  4 mm a později 4,5 mm jehlicích. 

Top mi seděl krásně hned po upletení, ale po jednodenním nošení se dost vytáhl. Mám v plánu odložit si oka předního a zadního dílu a límec uplést znovu. Počet ok poměřím a propočítám, aby mi vyšel kýžený obvod. Byla by škoda, aby taková krásná příze ležela ladem.

Top se pak pletl směrem dolů. Pletla jsem ho v karanténě a jak jsem moc nečetla návod, nevšimla jsem si, že dole jsou ještě zkrácené řady a přetáhla jsem délku. Uvažuji tedy, že upářu i spodek a celý top zkrátím. O tom ale rozhodnu až podle výsledné délky po přepletení límce. Je škoda, že takové prostocviky dělám zrovna na této přízi, protože Malabrigo Susurro je jednonitka a jako jednonitka se chová. Páráním dost trpí :-(. Uvidíme, co z toho bude. Držte palce :-).

Díky, že jste se dočetly až sem. Jak to máte s dílčími neúspěchy u svých projektů a opravami už upleteného? Baví Vás to? Je to výzva nebo jen otrava? Díky za postřehy předem :-)!





Žádné komentáře:

Okomentovat