Stránky

pondělí 7. září 2020

Jenny Flower by Julie Knits in Paris

Svetru Jenny Flower bych si vůbec nevšimla, kdyby jej neobjevila moje nejlepší kamarádka a rovnou se u toho nenapsala na kurz jeho autorky - Julie Knits in Paris - na festivalu Barcelona Knits. Pokud Julie neznáte, tak jí určitě chvilku věnujte. Její návrhy jsou úžasné, plné života a radosti, stejně jako tato krásná francouzská návrhářka. Měla jsem tu čest se s ní setkat. Je to velká profesionálka s úžasným charismatem a talentem, navíc moc milá.

Jenny Flower je vlastně oversized tričko, ale já jsem měla v hlavě myšlenku na lehčí pulovr na léto s tříčtvrtečním rukávem. Dlouho jsem hledala vhodnou barevnou kombinaci, až mi kamarádka vybrala kombinaci zelené s tmavě modrou (v tomto svetru jsem trochu nesamostatná, uznávám. Jani, díky!!:-)).

Jedná se příze Manos del Uruguay Marina v odstínu Plomo a Lace v odstínu Rhiannon od stejné firmy. Chtěla jsem, aby svetřík vyzněl spíše světleji, tak jsem oproti návodu prohodila barvy a lem upletla ve stejné barvě jako kontrastní řady dírek, tedy v zelené.

Pletla jsem velikost 1X, i když rozměrově by mi odpovídala M. Líbil se mi úplet na 3 mm jehlicích, ale vyšel mi 30 ok na 10 cm oproti 24 okům na 10 cm v návodu. Navíc je tam velká vůle (positive ease). Propočítala jsem to a nakonec to vyšlo přesně tak, jak jsem chtěla. Mám velkou radost! Svetr se hodně protáhl do délky vypínáním. Přikládám to podílu alpaky v přízi Lace a také plastičnosti dírkového vzoru. 


Celková spotřeba byla 60g Příze Marina Plomo (tmavě modrá) a 93 g zelené Lace Rhiannon. Jedná se o velmi lehký a nositelný svetr, který ale dokáže i zahřát. Přitom jej sbalíte na opravdu malý objem. Opravdu doporučuji úplety ze síly lace na léto. Vím, že je to trochu s křížkem po funuse, ale myslím, že tento svetr je i parádní třeba do kanceláře, kde v zimě při sezení může být trochu chladněji. Svetr může plnit funkci halenky celou zimu a stát se tak nečekaně univerzálním kouskem. 



Jak to máte s letními svetry vy? Volíte tenší vlnu jako já nebo radši rostlinné příze? Jako vždy budu moc ráda za Vaše názory a zkušenosti.

Krásné dny!

5 komentářů:

  1. Hned jsem si dala Jenny Flower do oblíbených a nemůžu se vynadívat na tu krásnou kombinaci modré a zelené! Letní svetr z lace příze mě nenapadl. Letos jsem propadla kouzlu lnu a sobě i dceři upletla stejné Linho od Joji. Báječně se nosí přes ramínkový top i přes normální tričko. Ale z lace příze bych měla začít plést včas, aby to do léta bylo, takže myslím, že tato inspirace přichází právě včas!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Zas tak hrozné to nebylo. Je to hodně společenské pletení, většinou je to hladce dokola :-). Jaké barvy vyberete?
      Linho jsem přes léto také dost vynosila. Myslela jsem, že to bude spíš top, ale používám jej jako lehčí svetr.

      Vymazat
    2. Je pravda, že když je to hladce dokola, dá se koukat na seriály nebo klábosit, takže pro mě ideálka. Vaše barevná kombinace mě tak uchvátila, že se možná vydám tímto směrem, k létu se to tak hezky hodí, a ještě uvažuji o fialové s oranžovou. Uvidíme:) Doplétám Eltona od Joji a na další min. dva svetry čekají už nakoupená klubíčka, možná by to mohl být svetr na vánoční nahození, aby se to stihlo.

      Vymazat
  2. Je nádherný a tolik Ti sluší! Děkuju za další článek a tipy.

    OdpovědětVymazat