Stránky

sobota 21. listopadu 2020

Little Boxy - Joji Fall KAL 2020

Každoročně se účastním podzimního KALu s Joji Locatelli, ale letos jsem neměla z různých důvodů vůbec chuť - do té doby, než v srpnu začaly registrace. Pak mi to prostě nedalo, něco jsem vybrala s tím, že uvidím, jestli to budu plést. Bylo jasné, že s druhou vlnou epidemie budou zase zavřené školy a se třemi dětmi v bytě člověk moc neuplete. Vybrala jsem Little Boxy, protože dcera chce další svetr už dlouho a řekla si, že uvidím.

Volba příze byla jasná. Jednak jsem prostě nemohla odolat nádherné modré barvě Alegíe Paradise, ale i složení hrálo v můj prospěch. Svetr pro osmileté dítě musí něco vydržet, takže ponožkovka!

Znáte to dilema, že byste chtěli dát dítěti vybrat přízi, ale zase to budete vy, kdo to bude hodiny plést a chtěl by plést něco, co se líbí jemu? Mě zachránila lennost mojí dcery, která řekla, že modrá je fajn a vybírat si nepotřebuje :D.

Já jsem rozhodla, že nechci svetr tak široký a krátký, jak Joji navrhla. Ráda bych jej trochu delší a užší. Nakonec jsem pletla šířku na šest let a zbytek na 12 let. U rukávů to bylo dost dané tím, že jak byl svetr užší, tak průramky přirozeně vyšly výš na paži. Tím pádem bylo potřeba znatelně více ok. 

Zdroj: stránka Joji Locatelli na ravelry.com https://www.ravelry.com/patterns/library/little-boxy

Nejhorším místem byly právě průramky. Svetr se pletl odspodu. Po oddělení rukávů tam a zpátky. Jsem zvyklá poslední oko snímat s přízí dopředu, ale v této situaci to byla chyba. Okraj průramků byl málo pružný. Vyřešila jsem to přidáním řad, bylo by ale bývalo chytřejší plést první a i poslední oko v řadě a získat v tomto místě vyšší pružnost. Příště budu chytřejší. 


S výsledkem jsem i přes malé útrapy opravdu spokojená, ale co je hlavní, spokojená je i moje dcera. Nosí jej téměř pořád a to je hlavní. Navíc ta barva byla očividně trefa do černého, resp. do modrého :-).

Jak to máte Vy? Pletete na svoje ratolesti? Vybíráte Vy. ony nebo spolu?






Žádné komentáře:

Okomentovat