Stránky

pondělí 21. října 2019

Vypínání šátku - jak na to?

Nedávno se mě jedna zákaznice ptala, jak vypínám šátky z Fina od Manos del Uruguay. Je to přeci jen drahá příze a ráda by si dala záležet. Rozhodla jsem se tedy sem dát stručný popis, jak na to.

Dopletený šátek vezmu a namočím jej do nádoby s vodou a prostředkem na praní vlny. Voda by měla mít kolem 30ti stupňů Celsia.


Někdo nechává dlouho máčet, já spíš jen počkám, až z pleteniny nevychází žádné bublinky, u Fina to trvá chvilku. Jinak záleží na síle vlny. Pokud mám přízi, kterou pokládám za odolnou, zátěžovější, klidně nechám namočené i 20 minut. S jemnou merino vlnou jsem daleko opatrnější.
Vymáchám opět opatrně v teplé vodě kolem 30ti stupňů Celsia, aby se vlna nesrazila. Po vykoupání z pleteniny jemně vytlačím vodu. V žádném případě nekroutím ani neždímám. Zabalím do suchého, čistého ručníku a projdu se po něm, abych z pleteniny dostala přebytečnou vodu.



Šátek pak pomocí vypínacích špendlíků nebo drátů vypnu na pěnové puzzle do požadovaného tvaru. Použít se dá i matrace, polystyrenová podložka s ručníkem atd. Kreativitě se meze nekladou :-).



Stejným způsobem peru a vypínám i vzorky.


Čepice suším na míči nebo nafukovacím balonku, ale pokud mi přijde, že to netřeba, nevypínám je často vůbec.


Jak to máte s vypínáním Vy? Nějaké tipy a triky? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat