Stránky

úterý 1. října 2019

Čepice Kobuk - moje první čepice se září

Už je to nějaký ten pátek, co v pletacím světě frčí kombinování dvou přízí, přičemž jedna z nich je mohérová. Vytváří to krásný zamlžený efekt. V anglicky mluvícím světě na to používají termín "halo", což se dá přeložit jako svatozář nebo světelný kruh.

Protože kombinování materiálů mě moc baví, a zároveň mě lákalo vyzkoušet si novou přízi od Manos del Uruguay - Cabrito, rozhodla jsem se, že něco takového nahodím.
Jako většina lidí na ravelry, i já už dlouho sleduji americkou návrhářku Caitlin Hunter a její čepici Kobuk jsem prostě nemohla odolat.


Jediný zádrhel byl v tom, že návod je napsán na přízi síly worsted (cca 200m/100g) nebo na kombinaci síly DK (řádově 270m/100g) s mohérem. Já jsem ji ale úplně viděla v teplých odstínech Fina Autumn, který je ale tenčí - jen light fingering (450m/100g). Nahodila jsem tedy tak, že jsem Fino držela dvojitě a k tomu ještě jedno vlákno Cabrita. Po dokončení lemu jsem přešla na Fino i Cabrito jednoduše. Jinak bych se z toho nevymotala dodnes :D.


Bála jsem se, že vyplétaný vzor nebude v barevné přízi vidět, ale vypadá to nakonec moc hezky. Z celého výsledku mám radost a těším se, jak budu čepici nosit :D.



Co?: čepice Kobuk od Caitlin Hunter
Z čeho: Manos del Uruguay Fino, Manos del Uruguay Cabrito - oboje odstín Autumn
Jehlice: 3,5 a 4 mm

A jak to máte Vy? Zkoušeli jste kombinovat příze s mohérem? Líbil se Vám výsledný efekt? Budu moc ráda za Vaše zkušenosti v komentářích.

Žádné komentáře:

Okomentovat