Stránky

úterý 2. dubna 2019

Understated a vlněné kuře

Jak všechno kvete a pučí, mám také chuť začínat nové věci. Můj muž na(d)hodil čtvrté dítě, já si ale myslím, že nahodit nový svetr bude stačit :-).

Kdo z Vás viděl návody v Interpretations 6 od Joji Locatelli a Veery Valimaki, nemohl přehlédnout úžasný boxy (krabicový) svetr Understated v síle DK od Joji. Jak jsem již psala dříve, na kurzu v Berlíně nám Joji říkala, že tento tvar svetru sluší snad úplně všem postavám. Měla ho s sebou a je pravda, že si ho zkoušely ženy všech tvarů a slušel všem.




Lákalo mě tedy si uplést vlastní Boxy. Nechtělo se mi ale do kilometrů hladkého pletení, i když věřím, že bych jej unosila. Upletla jsem tedy Light Rain, který je volnějšího střihu a který nosím téměř každý den. (I teď jej mám na sobě: další argument pro Boxy!)
Na Understated se mi líbí výstřih do "V" a žebrování na ramenou (detail na fotce výše). Uvažuji, že upletu delší rukávy, i když tříčtvrteční rukávy jsou krásné, pro mě ze zkušenosti trochu nepraktické. DK verze mě nalákala tím, že půjde rychleji. Rozhodla jsem se použít přízi Winterburn DK od Baa Ram Ewe, kterou mám v nabídce nově a svrbí mě na ni prsty :D.






Asi se ptáte: "Co to kuře v nadpisu?" Anglicky mluvící země používají termín "playing the yarn chicken". V překladu to znamená zhruba "hrát vlněné kuře"*. Honit vlněné kuře začnete v případě, že máte vybraný projekt a příze tak akorát přesně, aby Vám vyšel. Někteří střelci mají třeba i trochu méně :-). Nebo použijí klubíčko, ze kterého už trochu vypletli na jiný projekt. Obvykle se jedná o krásnou přízi, kterou jste si třeba přivezli jako suvernýr a těžko byste dokupovali více. Nebo o drahou kvalitní přízi, u které nechcete investovat do dalšího klubíčka jen tak pro případ, že to náhodou nevyjde. 
Co pomůže? Odpověď je jednoduchá. Pokud vyšel vzorek a příze máte přesně na návod, může to být v pohodě. Návody jsou obvykle psané s malou rezervou. Pokud vzorek nevyšel, můžete si nechat třeba rozpletené tělo svetru nebo naopak rukávy s tím, že je flexibilně zkrátíte.
Proč o tom píšu v článku o Understated? Mám přesně pět přaden Winterburnu DK, což je tolik, kolik Joji požaduje na velikost M. Uf, uvidíme, snad z toho nebude široké bolerko :-). Jdu si uvařit kávu a poběžím za kuřetem.

A co Vy? Také občas honíte vlněné kuře? Budu ráda za Vaše zážitky v komentářích :-).


*překlad je jen amatérský nejsem překladatel, ale takto termín chápu

9 komentářů:

  1. Vlna překrásná. Jako překladatelka musím říct, že překlad je krásně poetický a vynalézavý:) Play chicken jinak znamená zahrávat si, dělat něco nebezpečného, aby se zjistilo, kdo má nejvíc odvahy - no a chicken je pak ten, kdo to vzdá první a je "srab". Takže kdo má odvahu, ten nebude kuře a jde do toho i s hraničním množstvím vlny:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, moc děkuji za milý komentář a vysvětlení z odborného hlediska. Líbí se mi, že se zase naučím něco nového. Mám radost, že nejsem srab :D!

      Vymazat
  2. Krásná příze. Moc pěkně se leskne. tak ať to vyjde. 3/4 rukávy to jistí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Mně se na ní nejvíc líbí, že část vlny je z tmavých ovcí, což dělá tu barvu takovou komplexnější. :-)

      Vymazat
  3. tohle mi nedělejte... už jsem si objednala návod...a vlastně všecky - Interpretations Vol. 6

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Vás čeká spousta zábavy! Myslím, že s Joji a Veerou člověk nemůže udělat chybu. Tyto Interpretations jsou vážně povedené!Co nahodíte nejdřív?

      Vymazat
    2. první jsem myslela na Understated, ale po prolistování (už dva dny nedělám nic jiného), asi všecko a nejlépe hned...akorát fronta takových projektů, co bych chtěla je čím dál delší...

      Vymazat
  4. Nádherná příze. Jojo, vlněné kuře jsem honila u Vintersolu u rukávů - nechtělo se mi (a nebyl čas) přemotávat další tmavě hnědé klubko, takže v patentu je možná o jednu řadu méně na jednom rukávu. ;-) Takže je to vskutku originální ruční práce. A samozřejmě to není vidět. Ještě pořád jsem ho nevyprala z obavy, že by teď moc dobře neschnul.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tu jednu řadu nikdo nepozná a Tobě to s Vintersolem pěkně vyšlo na výhru v KALu. Doufám, že v něm brzy přijdeš! Jsem zvědavá! Jako moc zvědavá!

      Vymazat