Stránky

středa 11. října 2017

Stuha na zpevnění légy u kardiganu Flourish od Alany Dakos


Po dopletení svetříku Flourish jsem měla pocit, že knoflíkové légy je potřeba zpevnit, aby lépe držely tvar. Inspirovaná svetrem Braid Hills od Kate Davies, jsem se rozhodla použít stuhu. Tady je malý návod jak na to.

Levá strana pod knoflíky šla jednoduše. Člověk změří úplet, odstřihne potřebné množství stuhy a přišije. V mém případě ručně, se strojem nejsem dost zručná, abych sekala do ruční práce.

Pravá strana s knoflíkovými dírkami je horší. Důležité je si odměřit stejně dlouho stuhu, jako je nalevo, tzn. nepoměřovat se svetrem, ale už s pevnou stuhou, aby se nám nestalo, že jedna z nich bude delší.

Stuhu přišpendlíme a nakreslíme si, kde bude potřeba obšít knoflíkové dírky. Ideální je na to použít fix pro švadlenky, který časem sám zmizí. Já jsem použila propisku :-).



Dírky jsem pak podle značek obšila na stroji pomocí patky na knoflíkové dírky.

Hotové dílo vypadá takto:


Svetr se sice dal nosit i bez zpevněných lég, teď ale mnohem lépe drží. Omlouvám se za barevnou kvalitu fotky. Podzimní světlo dělá své.

Žádné komentáře:

Okomentovat