Stránky

čtvrtek 28. prosince 2017

Ponožky pro Babičku

Dávat dárek mojí babičce je těžké. Je jí už přes osmdesát a říká, že nic nepotřebuje. Nedostatek nápadů na vánoční dárek mě přivedl na myšlenku uplést jí teplé ponožky. Třeba bude mít alespoň radost, že její vnučka dokáže něco takového umotat.


Ponožky moc plést neumím a tak jsem si vzala na pomoc návod Soul Garden Socks od hippiechicknits. Vybrala jsem jej hlavně na základě síly příze. Přála jsem si totiž vyzkoušet novou silnější variantu příze Alegría od Manos del Uruguay - Alegríi Grande v síle worsted. Zvolila jsem krásný modro-šedo-bílý odstín Acero a k němu na paty, špičky a patenty jsem přidala Alegríi v odstínu Kohl, kterou jsem při pletení držela dvojitě.

Špičku první ponožky jsem nahazovala a zase párala třikrát než se mi líbila. Podle návodu vycházela hodně hranatá, proto jsem si návod upravila následovně:

Česky:
nahodila jsem 14 ok
řada 1: hladce
řada 2: H1, rozplést oko hladce za přední i zadní nit, rozplést oko hladce za přední i zadní nit... hladce až po poslední tři oka, rozplést oko hladce za přední i zadní nit, rozplést oko hladce za přední i zadní nit, H1
Opakovat řadu 1 a 2, dokud nemáme 48 ok (nebo jiný potřebný počet ok).

Anglicky:
CO 14 sts, 
row 1:k 
row 2:k1, kfb, kfb… knit to last three sts… kfb, kfb, k1 
Repeating those two rows until I had 48 sts.

Na obrázku níže je vidět, jak je špička kulatá už po mých úpravách.




Celé ponožky jsem pletla na jehlicích 3,5 mm, aby babičku patent nestahoval přes lýtko a ponožky byly maximálně pohodlné.


Patu jsem zvolila bumerangovou. Přiznám se, že na paty na ponožkách nejsem žádný odborník a podle toho to taky vypadá. Příště asi budu plést klasickou německou patu. Po patě jsem přidala 2 oka na obvod, aby se ponožky lépe oblékaly a neškrtily. Ukončení klasickým Stephenovým spletením za zadní nit.


Ravelry stránka projektu je zde.
Návod není pro úplné začátečníky, spíš je to hrubě popsaný individuální recept autorky, která už nějakou zkušenost s pletením ponožek předpokládá.

Žádné komentáře:

Okomentovat