Stránky

pondělí 31. července 2017

On the Spice Market - volba barev


Šátek On the Spice Market od Melanie Berg se mi líbí už dlouho. Pořád, ale mám jiné projekty a tento posunuji a posunuji. Vzhledem k tomu, že jsem loni nestihla uplést sestře k Vánocům šátek a odložila to o rok, rozhodla jsem se, že tentokrát bude pro ni. Už se ho nemůžu dočkat a je otázka, jestli bych se k němu někdy dostala, kdyby byl pro mě.

Zdroj: http://www.ravelry.com/patterns/library/on-the-spice-market

Mám dva problémy:
1. Sestra má krásný baret, který ráda nosí a já bych ráda, aby k němu šátek ladil.
2. Jedná se celkem o kombinaci šesti barev a to není málo.



Rozhodla jsem se použít nová klubka i zbytky (stash - jak psala Adriana: "Stash je to, co má veverka na oříšky).

Poradíte kombinaci, prosím? Něco jsem zkoušela, ale varianty vůbec nejsou finální. Předem moc děkuji!









Zatím se nejvíce kloním k tomu, že začnu tmavou šedou nebo hnědou (???), pak bílou, růžovou, červenou a hlavní barva (MC) bude šedivá. Co vy na to?
Nebo tmavě šedá, hnědá, rudá, růžová, bílá???  Ach jo... Asi si na to napíšu makro :D.

8 komentářů:

  1. Já bych udělala tu první popsanou kombinaci: začala tmavou šedou, která by byla MC, pak bílou, růžovou, červenou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Adri, právě MC je daná ta světle šedá, teď nejvíc řeším pořadí a volbu těch barev na okraji. Pořád váhám, jestli udělat šátek hnědo/šedo/růžovo/červený nebo i přidat další barvu (mám zelenou, petrolejovou, mátovou a hořčicovou, co by se daly použít).

      Vymazat
  2. Dobrý den Radko,
    záleží jak pestře má šátek působit a jakou pestrobarevnost má Vaše sestra ráda. Když použijete růžovou a odstíny červené + neutrály (šedá, bílá) bude to monochromatická kombinace červených odstínů+ neutrály a šátek bude působit pokojně, méně pestře. Pokud zkombinujete odstíny červené a modré + neutrály, je to už triáda v barevném kruhu a šátek bude působit barevněji. Když zkombinujete odstíny červené se zelenou, tak to je komplementární kombinace. Tyto barvy jsou v barevném kruhu proti sobě a pestrost bude veliká.
    Mě osobně se nejvíce líbí a ladí i s mojí tváří analogické kombinace, což jsou 2 barvy v barevném kruhu vedle sebe + neutrály. Nejraději mám kombinace modré+zelené a fialovo červené + lososové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jarko, za moc přínosný komentář. Asi spíš tedy sáhnu po decentnější kombinaci bez zelené a modré. Tedy: červená, růžová, bílá, tm. šedá, hnědá a jako hlavní světle šedá. Šátek bude decentnější a kombinovatelnější. Pestrobarevnost by v tomto případě byla asi nežádoucí. Moc jste mi pomohla. Zdravím! Radka

      Vymazat
    2. Tak to jsem moc ráda.
      Kruh si můžete vytisknout třeba tady: https://cz.pinterest.com/pin/475059460684157679/
      nebo jiný. Měla jsem také problém s barevnými kombinacemi, od té doby, co tuto poučku znám, tak kombinuji snadněji. Kruh mám stále na psacím stole :-).
      Čím blíže jsou barvy v kruhu, tím méňě pestře kombinace působí a naopak :-).
      Pěkný den Radko!

      Vymazat
  3. Zdravím, Radka, netuším, či už šatku robíte, alebo ste ju už aj skončili... Ak ani jedno z toho, tak ja by som k baretke robila jednofarebnú (svetlosivú) šatku. Vaša šatka je nádherná, tiež mám kúpený návod na ňu a čaká ma, ale ak je baretka nosná, tak podľa mňa kvetinový romantický vzor sa bude biť so športovým a hravým charakterom danej šatky. Môj tip od rovnakej autorky, napr. http://www.ravelry.com/patterns/library/whiskyfied alebo http://www.ravelry.com/patterns/library/open-waters-shawl-2. Ale tak to vidím ja a Vy možno úúúúúúúúúplne inak :-) Kaťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Kaťo, trochu mě to taky trápilo, nejspíš proto jsem ještě nezačala :D. Ještě to promyslím. Moc děkuji za komentář!

      Vymazat
  4. Určite by som išla do jednofarebnej (bledosivej) šatky, ak je teda baretka podstatná... Vaša je úžasná, ale športová. Baretka je prudko romantická ;-) Tip: http://www.ravelry.com/projects/Mairlynd/whiskyfied a http://www.ravelry.com/projects/Mairlynd/open-waters-shawl... Kaťa

    OdpovědětVymazat