Stránky

pátek 3. března 2017

Faded Quilt by Joji Locatelli


Na úvod bych chtěla zmínit, že Joji Locatelli je moje nejoblíbenější návrhářka. Nadčasovost jejích designů spolu s jednoduchostí vyhrávají spoustu mých večerů, kdy hledám nový projekt. Jsem velkou obdivovatelkou jejího talentu.

Čepice Faded Quilt byla vybrána díky dvěma věcem:
  1. Chtěla jsem čepici pro manžela, který žádal fingering tloušťku. Pomalu si ho vychovávám :-).
  2. Fair Isle mě nadchlo natolik, že jsem v únoru 2017 vyhlásila vlastní KAL ve skupince Pletení a háčkování pro malé i velké na ravelry.com (Můj první KAL :-) !!!)
 Okraj čepice jsem nahodila provizorně s háčkem, upletla jsem nejprve cca 5 cm hladce, pak jednu řadu obrace, pak 5 cm patentem, který jsem připletla k provizorně nahozeným okům, čímž jsem získala dvojitý okraj, aby byla čepice teplejší. Řada obrace posloužila jako přirozený zlom úpletu.

Materiál, který jsem použila je Manos del Uruguay Silk Blend odstín Black - černá přes uši. Tloušťka je DK, aby to bylo přes uši teplejší. Šedá, světle šedá a bílá jsou Manos del Uruguay Alegría (fingering). Nahoře jsem naopak chtěla, aby byla čepice vzdušnější i přes to, že na fair isle je potřeba vlastně 2 vlákna příze v každé řadě.
Manžel má velikost hlavy 58 cm, což přesně odpovídalo velikosti M (v mojí tenzi). Pro sebe bych pletla velikost S, na což asi časem dojde :-). Joji má geniální návody a já si tento moc užila!

Žádné komentáře:

Okomentovat