Stránky

neděle 1. července 2018

Levandulový sirup

Cože? Tohle je blog o pletení a ne o vaření...

Levandule má pro nás pletaře v srdci zvláštní místo, protože nejen krásně voní, ale hlavně chrání vlnu proti škůdcům. Nejhorší z nich jsou moli. Kromě usušení a nacpání levandule do pytlíčků se s ní dají dělat i další věci.



Sezóna zrovna vrcholí a ještě chvilku bude. My jsme s dětmi nasbírali jen menší krabičku. Na pokusnou várku sirupu (cca 3 litry) stačilo asi 40g levandule. Ustřihla jsem stonky s květy.

Vodu jsem převařila v hrnci. Levanduli nechala trochu zavadnout. Hlavně proto, aby z ní odešli všichni broučci. Moc jich nebylo.
Jakmile voda vychladla, přidala jsem dva bio citrony, nakrájené na kostky, květy levandule a pár loňských borůvek z mrazáku (pro barvu). Nechala jsem 24 hodin macerovat v lednici.
Další den jsem slila přes cedník s plátenkem. Pořádně vymačkala, zahřála na 40 stupňů a přidala 1,5 kg cukru. Jakmile se cukr rozpustil, naplnila jsem předem vyvařené sklenice, zavíčkovala a dala zavařit do myčky na program na hrnce (60 stupňů).



Postup jsem víceméně převzala z blogu Máma v kuchyni. Moc děkuji!

1 komentář:

  1. Pěkné! Taky jsem kdysi dělala. A hezky ses trefila do tématu, protože jsme byli s pletařským kroužkem o víkendu na levandulové farmě: Levandule pod Řípem.

    OdpovědětVymazat