Stránky

pátek 19. ledna 2018

Jak jsem pochopila základy brioche


Naučit se plést alespoň základy brioche jsem odkládala dlouho. Byla to taková ta neochota vystoupit ze své komfortní zóny a zkusit něco nového. Postupem času mi začalo připadat, že fakt, že brioche neumím mě omezuje ve výběru návodů. Takže too, že už ho umím mi dává větší svobodu.

Jednoduchý dvoubarevný brioche nákrčník Basic Brioche Cowl od Emmy Galati jsem se rozhodla plést ze dvou důvodů:

1. manžel potřebuje nákrčník
2. od začátku se nemůžu zbavit pocitu, že dvoubarevný brioche je pro něj to pravé :-)
3. Je to skvělý návod na naučení brioche!! (tedy v základní verzi bez přidávání a ubírání, ale to mi zatím stačí)

Zatnula jsem zuby a začala. Přízi jsem měla koupenou už od výletu do Vídně. Do pánské kombinace se mi silou (fingering) i barvou (šedá) hodila Manos del Uruguay Alegría Kohl.


V návodu je uveden počet ok k nahození, aby byl nákrčník spíše volně kolem krku (obvod 60 cm). Já jsem jej chtěla těsnější (cca 40 cm), takže jsem nahodila 84 ok (v modré - mojí hlavní barvě).

Není to těžké! Stačí jen:

1. nahodit potřebný počet ok modrou Vaším oblíbeným způsobem
2. první řada v modré: *1 oko hladce,  dát přízi dopředu, sejmout oko ze strany obrace, dát přízi dozadu jakoby horem přes jehlici. Vznikne nám nahozené oko jakoby spárované s okem hladce.*
3. opakovat dokola:
3a. brioche řada 1: *Pleteme šedou přízí (kontrastní barva), kterou dáme před práci, sejmout oko ze směru obrace. Přizi vedeme přes jehlici, čímž se vytvoří nahození párované se sejmutým okem. Splést dvě oka obrace.*
3b. brioche řada 2: Pleteme modrou přízí (hlavní barva): *splést dvě oka hladce, dát přízi dopředu, sejmout oko ze strany obrace, dát přízi dozadu přes jehlici. Vznikne nám nahozené oko jakoby spárované s okem hladce.*

Rubová strana.
Lícová strana.

Co s brioche dál? Plánuji si vyzkoušet brioche "naplacato" tzn. tam a zpátky asi jako součást svetru.

Co?: Brioche for Beginners od Emmy Galati
Z čeho?: Wollfolk Tynd v odstínu 16 Blue a Manos del Uruguay Alegría v odstínu Kohl
Jak?: Jehlice 3,5 mm

Stránka mého projektu na ravelry je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat