Stránky

pátek 19. března 2021

Skvělý pánský šátek - Clockwork by S. West

Pokud milujete Stephenovy návody, ale vkus Vašeho muže je spíše konzervativní, doporučuji šátek Clockwork! Je až geniální, jak Stephen dokázal z jednouchého vroubku a pár přetahovaných ok, udělat šátek, který vypadá takto sofistikovaně (aspoň podle mého názoru :-)). 


Jedná se sice už o starší návod (říjen 2010), za sebe ale mohu říct, že toto Stephnovo období mám v jeho tvorbě ráda. Designy mi přijdou umírněnější a nositelnější. Samozřejmě se mi moc líbí i jeho současná díla, ale mám z nich pocit, že je jaksi nestíhám a neunosila bych je, jakkoli je obdivuji.

Ale zpět ke Clockworku, který bydlel v mojí frontě už pár let. Manžel potřeboval šátek, já dárek k Vánocům. Měli jsme před sebou celou zimu a mně bylo jasné, že chceme, aby to byl šátek teplý. Clockwork je napsaný na sílu příze fingering. Měla jsem těch dárků na pletení víc, tak mě ani pletení z tenké příze nelákalo. Měla jsem na Upletusi čerstvě naskladněnou Alegríi Grande, která je na jeho vousy a náročnost na jemnost a odolnost jako dělaná. Vybrala jsem odstíny Oceano, Malvin jako vedlejší barvy, které jsem spolu střídala po vroubku (dvou řadách). Jako hlavní barvu Black (černou), i když jsem velmi koketovala s šedou Napoli

Alegría Grande je síly worsted, tedy dvakrát silnější než příze, na kterou je návod napsaný. Zkusila jsem tedy nahodit a světe, div se! Vůbec nic jsem nezměnila. Prostě jsem šátek upletla, jak je napsaný na sílu fingering a funguje skvěle. Délka i šířka jsou perfektní a můj muž je nadšený i z barev. Přikládám to tedy hlavně tomu, že šátek je v mém podání hutnější, což ale můj muž kvituje. Z tenčí příze by byl vzdušnější a splývavější.

Navíc se mi povedlo, že o šátku opravdu nevěděl. Nepletla jsem úplně tajně, ale nikdo se mě zrovna neptal, co to tam motám :-D.



Co na pletení a pletené výrobky říkají Vaši muži? Maji zájem?

Žádné komentáře:

Okomentovat