Stránky

neděle 14. března 2021

Intarzie - výzva předjaří :-)

 Zkoušeli jste někdy intarzii? Dříve se hodně využívala na svetrech z dílů, kde byl na přední části vypleten např. nějaký obrázek - lama, velbloud, medvěd, pivo, cokoliv Vás napadne. Viděla jsem i přenádherné intarzií pletené vzory např. jako Blossom od Marie Wallin

Zdroj: https://www.ravelry.com/patterns/library/blossom-37

Bohužel toto není jeden z těch článků o úchvatném díle z obrázku výše. Mrzí mě, že Vás musím zklamat, ale jedná se o zkušnost začátečníka. Můj syn řekl, že chce čepici s Creeperem. To je taková příšera z Minecraftu, která se k Vám připlíží a nečekaně vybuchne. 

Zdroj: https://www.lifewire.com/minecraft-mobs-explained-creepers-2363323

Samozřejmě nejsem první matka na světě se stejným problémem, takže na ravelry se už pár návodů na podobnou čepici najde. Problém je v tom, že já jsem chtěla použít Silk Blend od Manos del Uruguay, který má přesně ideální barvu na Creepera i vlastnosti na dětskou čepici. Tento fakt mě omezil na sílu DK, na kterou návod už nebyl. Nevadí, holt to vymyslím. Oka odhadnu, postup také, obrázek si namaluju. 

Z různých - nakonec nevyhovujících - návodů jsem naznala, že se budu potřebovat naučit něco, čemu se anglicky říká intarsia in the round - Intarsie do kruhu. Existuje na to více videí na youtube. Zjednodušeně se dá říct, že pletete klasickou čepici do kruhu s dvojitým okrajem (s tím lepším, protože je máme rádi, i když to trvá věky :-) ). V momentě, kdy se dostanete k tomu základnímu obrázku, tak přehodíte na pletení tam a zpátky. Když se řady potkají, tak jen ty vlny zaháknete, aby to na konci nebylo potřeba sešívat a jedete zase zpět (ideálně někde vzadu, daleko od obrázku). U obrázku máte malé klubko příze jiné barvy, kterým pletete tam a zpět. 

Tady se začíná ukazovat, jaký začátečník na celou techniku jsem. Měla jsem dvě klubka - zelené a černé. Na obrázku je vidět, že odspoda má Creeper dva úseky černé. Fakt, že jsem měla z černé příze udělat dvě klubíčka, mi došel až po tom, co je moje hybridní Intarsie/Fair isle prostě z lícu vidět - zejména v dolní části, kde se čepice přirozeně při nošení více natahuje. Posuďte sami na fotce níže.

Jakmile dokončíte obrázek, zase pletete vesele dál jako by se nechumelilo do kruhu.

Dokonalé to není, ale syn má velkou radost a jako "odměnu" si můžu na podzim pro staršího syna uplést čepici s Endermanem (pro neznalé obrázek níže - nesmíte se mu podívat do očí, jinak na Vás zaútočí :-) ).

Zdroj:https://minecraft.gamepedia.com/File:Purpleenderman.png

Díky, pokud jste dočetli až sem. Jak to máte s intarzií Vy? Zkoušeli jste? Láká Vás? A co Minecraft? Nevplížil se do Vaší tvorby? Budu moc ráda za komentáře. Moc zdravím a přeji hlavně zdraví a duševní rovnováhu. 

Krásné dny,
Radka


1 komentář:

  1. Konečně chápu tu intarsii do kruhu. Je to technika, kterou ráda nemám a tak se na ty krásné projekty jen dívám a říkám si, že by to muselo být něco výjimečného, abych se rozhodla plést právě touto technikou. Minecraft máme už za sebou a do pletení se mi nevloudil, ale ta Vaše čepice je úžo a drobná nedokonalost v technice podtrhuje tu hodnotu ručně s láskou vyrobeného výrobku. A jestli měl drobek radost, co lepšího si přát!

    OdpovědětVymazat