Stránky

úterý 26. května 2020

Pánský svetr Cosy Hubby od Marzeny Kolaczek z Mila

Pánský svetr Cosy Hubby od Marzeny Kolaczek jsem pletla pro svého muže. Vybral si přízi Milo od Manos del Uruguay v síle "sport". Mohla jsem tedy tušit, že mi tento projekt nějakou chvíli vydrží.
Na Cosy Hubby mě zaujalo, že má límec a manžety pletené dvojitě neboli technikou "double knitting". Měla jsem radost, že se naučím něco nového a jinak hlavně hladce pletený projekt bude zajímavější.
Ó jak jsem byla vedle!


Dvojité pletení je vlastně jednoduché. Nahodíte dvakrát více očí, než má límec nebo manžeta mít. V první řadě pletete každé druhé oko a ta mezi tím snímáte. V další řadě pletete ta oka, kterábyla předtím snímána. To znamená, že každé oko zpracujete místo jednou vlastně dvakrát. Celkem máte s jednou řadou čtyřikrát více práce než kdybyste ji pletli jednoduše.
Stručně řečeno: Je to otrava, ale je to krásné! :-)


Byla to moje první zkušenost s pletením svetru na jihého dospělého a dost jsem se na tom spálila. U pletení svých svetrů mám ve zvyku si je dost zkoušet. Tím pádem mohu plést víceméně punkově a upravovat za pochodu. Když jsem ale pletla pro muže, byla dost otrava za ním pořád chodit a zkoušet. Rukávy jsem párala dvakrát (i to dvojité), protože se mu zdály nejprve široké a pak zase úzké. Jednou jsem i prodlužovala, ale nakonec jsou stejně kratší, než by si představoval.
Už jsem měla celkem pocit, že pletu dobře, ale tady vidím svoje mantinely a taky narážím na svůj nedostatek času a lennost párat :-).



V límci je ještě tunýlek na šňůrku, tu ale muž odmítá používat :-). Svetr je konstrukcí raglán. Z toho jsem měla obavy už v začátku a vyplnily se. na fotce výše je vidět, že v ramenou a rukávech sedí hůře.

Co: Cosy Hubby od Marzeny Kolaczek
Příze: Milo od Manos del Uruguay
Jehlice: 3,5 a 4 mm
Stránka projektu na ravelry.com zde

Co pletete pro své muže Vy? Je špatné být pletací sobec? :-)

1 komentář:

  1. Před mnoha a mnoha lety, ještě za svobodna jsem svému muži pletla oversized svetr s velkým rolákem, který tehdy nosil rád, po 20+ letech jsem ho vypárala a přepletla na Flax od Tin Can Knits, ale skončil trochu moc na tělo a s velkým výstřihem, to jsem teprve začínala s pletením svetrů moderním stylem podle návodů do kruhu a hodně jsem se na tom naučila. Od té doby svetr nedostal, protože tvrdí, že stejně si ho vezme na sebe tak 2x do roka, jinak je mu ve svetru horko. Jediná věc, kterou může nosit a občas nosí je slušivá vesta Hunter od Jareda Flooda - ta na košili, když není úplně teplo nebo i proti klimatizaci, je super. Doporučuji, výborný návod! Souhlasím, že není lehké uplést na někoho, kdo vlastně neví, co má od svetru chtít, takže raději pletu pro muže čepice, šály, ponožky (ty můj manžel začal oceňovat hodně, i přes počáteční nedůvěru) a svetry je lepší plést raději "sobecky" - osobně na tom nevidím nic zlého, protože je to sebepéče a za sebepéči se nemůžeme cítit provinile:)
    Právě pletu Linho z Lina od BC Garn a tak jsem se nadchla tímto materiálem, že uvažuji, že bych přece jen pro muže zkusila nějakou směs bavln-len, protože by to nebylo příliš hřejivé, s výběrem návodu budu opravdu váhat, ale určitě vsadím na nějakého osvědčeného návrháře a zainvestuji do dobrého návodu. Naposledy mě zaujal Rift opět od Jareda Flooda, pletla ho yarnharlot.ca. Je pletený v kusech a sešívaný, ale vypadá výborně!
    A Váš Cosy Hubby muži moc sluší a řekla bych, že nepletaři drobný problém s lehce nesedícím raglánem ani nezaznamenají!

    OdpovědětVymazat