Stránky

neděle 1. července 2018

Whippet

Co?: Whippet by ANKESTRiCK
Z čeho?: Manos del Uruguay Lace v odstínu Alvina Agua - téměř 3 přadena (143g, cca 1250m)
Jak?: Jehlice vel. 2,5 mm, 3 mm a 3,5mm

Tyrkysovou přízi Lace od Manos del Uruguay jsem měla připravenou už nějakou dobu. V plánu byl lehký svetřík na chladnější letní večery nebo do klimatizovaných místností. Původně jsem chtěla uplést druhý Soubrette, ale kamarádky zaujal svetřík Whippet od ANKESTRiCK a mě následně také.



Návod je psaný na přízi Holstgarn Coast v síle light fingering. Já jsem se ale rozhodla jít do rizika a návod přepočítat na lace. Trochu mě postrčilo to, že na ravelry je Whippetů z lace přízí celkem dost. Když to zvládli jiní, tak proč ne já, že :-)?


Zajímavé je, že na svetr jsou potřeba tři velikosti jehlic. Hlavní na žerzej, menší na patenty a větší na krajku. Vzorek jsem dělala hlavními a většími jehlicemi a v žerzeji mi vyšel 26 ok místo 24 ok, které má návod. Měla bych mít velikost M, ale rozhodla jsem se plést v návodu podle velkosti L a vzhledem k tomu, že mi ve vzorku nevyšly ani řady, tak improvizovat a zkoušet. Ke všem těmto úpravám jsem ještě na začátek nahodila na límeček víc ok, aby byl větší a nějak to vyšlo, což se povedlo (uff!).


Na krajku na rukávech jsem použila hlavní jehlice, ne větší jako na krajku na těle. Mám rukávy ráda upnutější. S výsledkem jsem spokojená.




Na téma "rukávy" bych ještě řekla, že plést rukávy krajkovou přízí vyžaduje značnou trpělivost. Pokud ale patříte mezi pletaře, kteří utahují, tak to platí dvojnásob. Alespoň ve fázi pletení krajky, kterou jsem dělala pomocí metody "magic loop", tedy s delším lankem, které se dvakrát za řadu vytahuje.
Na patent jsem si vzala krátkou kruhovou Addi Sock Wonder, díky níž není svetr rozpletený dva roky :-).


S jehlicí se trochu omezeněji manipuluje, nicméně to za mě vyváží neustálé přetahování lanka. Úspora času je podle mě velká a tyto jehlice doporučuji. Máte s nimi také zkušenost? Jak se Vám líbily?


Návod Whippet od ANKESTRiCK bych za sebe chtěla moc doporučit. Je skvěle a jasně napsaný. Cestou jsem neměla žádné pochyby o tom, jak postupovat a pletení jsem si díky tomu skvěle užila, přestože díky síle příze bylo na dýl :-). Krásný návod, krásný materiál :-).

5 komentářů:

  1. Radko krásná kousek ....začínám o něm taky uvažovat :o)...a moc ti sluší. Krátké jehlice na pletení rukávů si budu muset asi taky pořídit, věřím že úplet bude i rovnoměrnější

    OdpovědětVymazat
  2. Je nádherný! A zase tak dlouho ti to netrvalo. Pěkné poznámky - díky.

    OdpovědětVymazat
  3. Rady, uvažuju časem o druhém Whippetu právě z příze lace..
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Rady, uvažuju časem o druhém Whippetu právě z příze lace..krajka na ní krásně vynikne. Jen s přepočty nevím, nevím...teď s Carly Pulloverem jsem se trochu napárala..výsledek super, ale s takovou už bych měla půlku dalšího svetříku.
    Jitka

    OdpovědětVymazat