Stránky

pátek 7. října 2016

Vyteplené rukavice nahozeny!

Nahodila jsem neonové rukavice z Maximy od Manos del Uruguay, aby v zimě doplnily neonovou čepičku Molly hat. Nenapadá mě vhodnější projekt do současného chladného počasí.

Nejdříve bylo potřeba udělat hodně smotků z česané merino vlny, opravdu hodně :-). Doporučuji udělat si slušnou zásobu. Dodělávat v průběhu pletení je otrava. Na samotné smotky jsem vybrala tmavě modrou merino vlnu, aby rukavice neštípaly přímo na kůži. Merino se snadno plstí, což bude časem výhoda. Vevnitř se vytvoří taková zaplstěná deka a rukavice budou opravdu teplé. Proto je důležité vybrat vlnu bez úpravy superwash. Určitě by šlo použít i nečesanou vlnu, tvorba malých osmiček by ale dala mnohem víc práce.

Důležité je udělat smotky tak silné, aby uprostřed měly zhruba tloušťku příze, ze které jsou rukavice pleteny. Nabereme cca 15 cm dlouhý tenký pramen, který omotáme kolem prstů a jemně přitlačíme uprostřed. Já jsem trochu poválela hranou dlaně, aby mi smotek držel ve tvaru "nekonečna". Po nějaké době začne být i jemná vlna nepříjemná na kůži. Mně pomohlo použít trochu krému na ruce.

Na samotné rukavice jsem použila návod Easy Mittens with Thrums z ravelry.com. Můj projekt je zde.

Smotky vlny pak zaplétáme do úpletu v místech podle návodu.
1. Nabereme přízi, jako bychom chtěli plést hladce, tedy zespodu (zleva).

2. Kolem pravé jehlice umístíme smotek česané vlny a jakoby upleteme hladce.



Po celé upletené řadě všechny smotky vlny v pletenině dotáhneme, aby držely na místě.
V následující řadě pleteme oka z česané příze za zadní nit. V pletenině se vytvoří krásná srdíčka. Je třeba plést opatrně, aby špičky jehlic vlnu nevytahovaly.



Pletenina z rubu pak vypadá takto:
Tato technika se dá využít i na přezůvky nebo ultra teplé ponožky :-). 

Žádné komentáře:

Okomentovat